Je hoeft je geloof niet te verliezen

Je hoeft je geloof niet te verliezen - Liet de Vries - Geervliet | Stml-tunisie.org

...holieke kerk overal ter wereld zijn macht verliest, is genoeg om niet alleen je geloof in de kerk, maar ook in de mensheid te verliezen ... Hoop - ABC van het geloof ... ... Je hoeft niet langer gevangen te zijn door de angst voor wat er mis zou kunnen gaan. En je hoeft nooit meer een gevangene van je verleden te zijn. Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit ... Dat is 2,5-5 kilo per maand! Als je meer dan 1,5 kilo per week verliest, dan kan het zijn dat je te snel afvalt. Dit is ongezond. Afhankelijk van je gewicht en hoeveel gewicht je wilt verliezen, hoeft het niet per se ongezond te zijn. Onthoud dat ... Geloof ... . Dit is ongezond. Afhankelijk van je gewicht en hoeveel gewicht je wilt verliezen, hoeft het niet per se ongezond te zijn. Onthoud dat als je te snel afvalt, je ook last kunt krijgen van haaruitval. Vergeet niet: je hoeft iets niet eerst te verliezen om het op prijs te stellen. Vijf onvergetelijke momenten die altijd bij je zullen blijven. Het leven bestaat uit onvergetelijke momenten die je altijd bij zullen blijven, deels omdat ze nooit meer zullen gebeuren. durf je gevoel toe te laten, mocht je op je zoektocht je geloof weer terug vinden dan ben je eerlijk naar jezelf geweest. in mijn ervaring zijn de boeken van C.S. Lewis erg intressant. deze man is gelovig opgevoed, atheist geworden en na een hele worsteling tot geloof gekomen. het mooie aan zijn boeken is dat hij niet het eindresultaat belicht maar het proces. onversneden christendom is een ... Als je bijvoorbeeld merkt dat iemand begint te mopperen over aangestelde broeders, ga hem dan niet direct uit de weg, maar help hem zijn geloof opnieuw terug te krijgen (Jud. 22, 23). Als je op school zit en de evolutietheorie wordt besproken, kom dan moedig op voor je geloof in de schepping — je zult nog verbaasd staan wat voor effect je woorden op anderen kunnen hebben. Maar we moeten nooit onze hoop verliezen. ... om straks door het geloof eeuwig bij Hem te zijn, is niet onzeker. ... Piet snapt het wel: nu het Corona-virus rondgaat, ben je van niks zeker. Jan vindt het overdreven. Je hoeft je niet door angst te laten leiden, vindt hij. "Je mag vertrouwen dat God elke dag geeft wat wij nodig hebben." Niet alle christenen gaan door deze geloofsfase heen. Soms omdat dit je gewoonweg niet overkomt. Soms omdat je dit bewust niet wilt laten overkomen. Degenen die hier niet doorgaan, lijken op eerste gezicht 'de bofkonten', omdat ze hierdoor niet door deze moeilijke woestijntijd heen hoeven te gaan. Dan is het niet erg om bespot of laatdunkend behandeld te worden. Zoals ook de Here Jezus heeft ervaren. En je hoeft je al helemaal niet te schamen. Wees blij, want het gaat je net zo als je Meester, zegt de Here Jezus. Matteüs 10: 24. Laten we vandaag de Here Jezus volgen, met alles wat daarbij hoort. Ook als dat afwijzing en minachting is. Bert Wiersema weet dat niet alles automatisch goed komt als je gelooft: 'Mijn ziekte gaat niet zomaar weg als je even bidt' 'Bijna onmogelijk om virtuele voorsprong van de VVD nog in te halen' Je bent je geloof, zoals je dat omschrijft, verloren. Toch blijft er een heimwee over naar de kerk. En die heimwee kun je met je verstand niet uitzetten, maar gaat steeds meer trekken. Ik vind eigenlijk dat je het wel heel eerlijk omschrijft als je zegt "ik ben mijn geloof verloren." Want mijn geloof is wat veel mensen moeten verliezen om ... Maar verlies je geloof in dit instituut niet, want van grote tragedie komt grote triomf. But do not lose faith in this institution, because from great tragedy comes great triumph Verlies je geloof en je gaat ten onder. Lijkt me helemaal prima. Onderzoeken blijken ook uit te wijzen dat een dag in de week rust en afstand tot werk echt ook goed is voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Lang leve een oeroud ritme. En iedereen zou hier de gelegenheid voor moeten hebben. Om minimaal een dag van de week niets te hoeven doen, geen verplichtingen te hebben. Als je op rationele gronden je geloof in een godheid bent verloren, dan is het niet mogelijk om dat geloof weer terug te krijgen. Probeer maar eens weer in Sinterklaas of de Tandenfee te gaan geloven; dat lukt niet meer. Niet zoals je ouders het doen met de kerk, dat in ieder geval niet... Je hebt gelijk hoor, je moet je eigen weg vinden - dat is alleen maar gezond. Er zijn meer richtingen in kerkenland dan de kerk waar jij nu mee te maken hebt via je ouders. Er zijn antwoorden te vinden op al je vragen. Niet in 1 x. Maar ze zijn er wel. Maar geloven in de God van de Bijbel, blijkt echter geen blind geloof te zijn - en de hoop die veel Chr...

INFORMATIE

AUTEUR
Liet de Vries - Geervliet
DIMENSIE
4,36 MB
BESTANDSNAAM
Je hoeft je geloof niet te verliezen.pdf

OMSCHRIJVING

Op zoek naar een nieuwe interpretatie van oude geloofswaarheden

Wil je het boek lezen?Je hoeft je geloof niet te verliezen in pdf-formaat? Goede keuze! Dit boek is geschreven door de auteur Liet de Vries - Geervliet. Lezen Je hoeft je geloof niet te verliezen Online is nu zo gemakkelijk!

GERELATEERDE BOEKEN